ЮРИДИЧНІ ПОСЛУГИ ЛЬВІВ – АДВОКАТСЬКЕ БЮРО АНДРІЯ ВОЛИНЦЯ. Консультація адвоката для бізнесу

РЕЄСТРАЦІЯ ФОП: ЯК САМОСТІЙНО ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ ПІДПРИЄМЦЕМ

РЕЄСТРАЦІЯ ФОП: ЯК САМОСТІЙНО ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ ПІДПРИЄМЦЕМ

Адвокатське бюро Андрія Волинця спеціалізується на реєстрації бізнесу. Однією з найбільш затребуваних послуг при створенні бізнесу є реєстрація приватного підприємця. Адже українське законодавство ставить до фізичних осіб-підприємців більш спрощені вимоги, ніж скажімо до реєстрації бізнесу у формі юридичної особи (ТзОВ, приватного підприємства чи акціонерного товариства).

Простота у створенні дає можливість в найкоротші строки офіційно зареєструвати свій бізнес і офіційно отримувати від нього доходи.

Однак, як відомо, бізнес починається з ідеї. Насамперед майбутньому підприємцю слід визначитись із тим, чим він буде займатись, форму ведення бізнесу, бізнес-план та інші важливі речі, а сама реєстрація – це ледь не останнє питання.

Сьогодні спробуємо дати корисні юридичні поради для тих, хто бажає створити свій бізнес, і має для цього все необхідне.

Реєстрація бізнесу – непроста справа. Закордоном як правило такі речі люди звикли доручати професіоналам (відповідним юридичним компаніям чи адвокатським бюро).

Ми ж українці дуже часто все хочемо зробити самі. По перше – це новий досвід. По друге – це економія певних коштів.

Отож, якщо Ви запланували зареєструватись ФОПом самостійно, тоді ця стаття саме для Вас.

ЯКИЙ ОРГАН РЕЄСТРУЄ ФОП

Державною реєстрацією бізнесу займаються:

– державні реєстратори виконавчих органів місцевого самоврядування (сільських, селищних та міських рад);

– приватні та державні нотаріуси;

– акредитовані Мінюстом суб’єкти державної реєстрації

 Як правило державні реєстратори перебувають в трудових відносинах з органами місцевого самоврядування. У м.Львові наприклад, діє Управління державної реєстрації Львівської міської ради, до складу якого входять державні реєстратори.

Особа, яка виявила намір зареєструватись приватним підприємцем повинна звернутись через Центр надання адміністративних послуг з відповідним визначеним переліком документів. При кожному з ЦНАПів є певна кількість державних реєстраторів, які і здійснюють прийом та реєстрацію відповідних документів.

Крім цього, особа також вправі звернутись до приватного нотаріуса, який має укладену угоду з Мін’юстом щодо здійснення функцій державного реєстратора.

Також віднедавна зареєструвати бізнес можна і через так званих акредитованих суб’єктів державної реєстрації. Вони здійснюють функції по державній реєстрації бізнесу а також щодо реєстрації прав на нерухомість. Створюються такі суб’єкти державної реєстрації при комунальних підприємствах чи при державних підприємствах.

СКІЛЬКИ КОШТУЄ РЕЄСТРАЦІЯ ФОП

Офіційно за державну реєстрацію фізичної особи-підприємця не стягується державного мита чи будь-якого іншого реєстраційного збору. Така норма діє вже давно, і пов’язана вона з необхідністю оптимізації позицій у відомому світовому рейтингу Doing Business. Завдяки мінімальним витратам на створення бізнесу, позиції України у цьому рейтингу за останні роки суттєво покращились. Згідно останніх даних ми на 76-му місці зі 190 країн.

Однак, слід врахувати, що при реєстрації ФОП через нотаріуса, останній за здійснення функцій державного реєстратора  вправі встановлювати плату за надання такої послуги. Як правило вона становить від 300 до 1000 грн.

В той час, як реєстрація ФОП через державних реєстраторів в ЦНАПах буде для підприємця справді безкоштовною.

ЯКІ ДОКУМЕНТИ ПОТРІБНІ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ ФОП

Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» не вимагає особливих документів. Стандартно це:

  • копія паспорту громадянина україни
  • копія ідентифікаційного коду (податкового номеру)
  • заповнена реєстраційна картка (форма №10)

Якщо намір зареєструватись підприємцем виявив іноземець, тоді крім згаданих документів, він повинен пред’явити свій іноземний паспорт (з відповідним завіреним перекладом), а також надати документ про підстави перебування на території України (напр., посвідку на тимчасове чи постійне проживання в Україні)

ЯК ПРАВИЛЬНО ЗАПОВНИТИ РЕЄСТРАЦІЙНУ КАРТКУ

Юристи радять особливу увагу звернути на заповнення реєстраційної картки. Адже це чи не головний документ з переліку, на підставі якого реєстратор чи нотаріус вноситиме інформацію про підприємця. Реєстраційні дані повинні бути заповнені правильно, без виправлень і без помилок.

Крім загальних персональних даних, підприємець вказує також свої контакти ( в тому числі номер телефону та електронну скриньку (за бажанням). Крім цього, підприємець може також зазначити в картці дані про осіб, які вправі вчиняти від його імені юридично значимі дії (підписання договорів, банківських документів, податкової та фінансової звітності). Таким чином, це означає, що підприємець за аналогією з юридичною особою вправі частково делегувати свої управлінські та адміністративні функції іншим особам (напр., директору чи адміністратору).

Однак, одним з найважливіших розділів реєстраційної картки є заповнення видів економічної діяльності. У картці Ви повинні вказати відповідний код певної підприємницької діяльності (згідно Класифікатора видів економічної діяльності (т.зв. – КВЕД). Підібрати правильний код діяльності є достатньо складно для пересічної людини.

Класифікатор розподіляє усі види підприємницької діяльності на певні розділи, класи, підкласи та конкретні види. Вказати узагальнений вид Ви не можете. Тут потрібна конкретика. Особливо складно це зробити, коли Ви ще до кінця не визначились чим саме Ви будете займатись. Або Вам потрібно спрогнозувати якими видами діяльності Ви займатиметесь через 1-2 роки.

Зауважимо, що кожна зміна КВЕДу тягне за собою окрему реєстраційну дію, та додаткові витрати у розмірі 180-500 грн. Тому, бажано зважити усі можливі види діяльності та вибрати справді оптимальні для Вас.

ПРОЦЕДУРА ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ФОП

Суть державної реєстрації полягає у тому, що державний реєстратор вносить на підставі поданих Вами відомостей відповідну інформацію в Єдиний державний реєстр юридичних осіб  та фізичних осіб-підприємців (надалі- ЄДР) про те, що Ви маєте відповідний статус приватного підприємця, а отже є повноцінним суб’єктом підприємницької діяльності. Дані ЄДР є публічними, і ця інформація відображається в мережі інтернет. Будь-яка особа зможе її переглянути в режимі онлайн, зайшовши за відповідним посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch

Подавши документи , реєстратор видає Вам окремий документ – опис. На описі є унікальний код, за допомогою якого Ви зможете в онлайн режимі переглянути відомості про результат реєстраційної дії.

 

ТЕРМІНИ РЕЄСТРАЦІЇ ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМЦЕМ

Від моменту подання документів державному реєстратору до моменту відображення відомостей в Єдиному державному реєстрі як правило проходить 1-2 робочих дні. Однак, при заповненні реєстраційної картки Ви вправі вибрати варіант прискореної реєстрації. Однак послуга прискореної реєстрації (до 2-х годин і до 6-ти годин) є платною. Від 350 до 900 грн.

Оскільки реєстрація в органах ДФС та Пенсійного фонду здійснюється шляхом обміну даних між державним реєстратором та відповідними органами, точний термін реєстрації великою мірою залежить від оперативності передачі даних реєстратором та швидкості роботи серверів відповідних органів.

Але як правило реєстрація відбувається протягом одного робочого дня.

ЯК ДІЗНАТИСЬ ПРО РЕЗУЛЬТАТ РЕЄСТРАЦІЇ

Документом, який підтверджує Ваш статус підприємця буде відповідна виписка з ЄДР. Виписка готується та підписується державним реєстратором або нотаріусом, і видається наручно заявнику, або ж за його бажанням надсилається поштою. Про спосіб отримання виписки Ви зазначаєте безпосередньо в реєстраційній картці.

Вказавши при реєстрації свій мобільний номер телефону, ЦНАП надішле Вам повідомлення про можливість отримання виписки

Виписка з ЄДР є аналогом свідоцтва про державну реєстрацію. Уся актуальна інформація про Ваш статус  підприємця міститься в ЄДР. В тому числі там є інформація про вибрані Вами види діяльності (згідно з КВЕД). Слід зауважити, що Ви не можете займатись іншими видами діяльності, ніж ті, які Ви вказали при реєстрації, іякі містяться в ЄДР.

КОРИСНІ ПОРАДИ  ВІД ЮРИСТА

Підсумовуючи усі вище перелічені дії, дозвольте дати кілька юридичних порад

  1. УВАЖНО ПРОАНАЛІЗУЙТЕ СВОЄ РІШЕННЯ

Не приймайте рішень по реєстрації бізнесу спонтанно та необдумано. Державна реєстрація бізнесу – це важливий і відповідальний крок. Він неодмінно тягне за собою певні юридичні наслідки. Добре подумайте, чи готові Ви пройти цей шлях до кінця з усіма цими наслідками. Адже в бізнесі є як успіхи так і поразки. Не маючи достатніх навиків, юридичних, фінансових та податкових знань, Ви дуже легко можете втратити усі свої кошти. За статистикою лише 1 з 10 зареєстрованих бізнесів доживає до 5-ти років.

Тому перед цим важливим кроком, переконайтесь у тому, що у Вас є вже все необхідне для успішного бізнесу (бізнес-ідея, ціль, бізнес-план, команда, підтримка і інші важливі речі).

  1. ВІДПОВІДАЛЬНО ПІДІЙДІТЬ ДО ЗАПОВНЕННЯ ДОКУМЕНТІВ

Ніхто так не усвідомлює ціну помилки в документах, як юристи. Вони знають важливість грамотного заповнення документів. Адже без достатніх знань Вам буде непросто зробити все правильно та безпомилково. Не помиляється той, хто нічого не робить. Однак, все таки віднесіться до документів і до їх заповнення з усією серйозністю. І тоді все у Вас вдасться.

  1. ПРОКОНСУЛЬТУЙТЕСЬ ІЗ СПЕЦІАЛІСТОМ

У кожній новій справі завжди є багато незрозумілого. Робити те, чого ніколи раніше не робив є завжди непросто. Але у будь-якому випадку є завжди люди, які прийдуть на допомогу. Сьогодні в цифрову епоху є безліч способів отримання різноманітної інформації. Однак, покладайтесь завжди на спеціалістів-практиків. Вони точно знають як це зробити. Ви можете проконсультуватись з того чи іншого питання в юриста чи іншого фахівця. Зрештою, можна звернутись попередньо за консультацією в ЦНАП або до нотаріуса. Крім цього, поширеними є різноманітні центри підтримки бізнесу, де теж надають відповідні консультації. Не стидайтесь питатись. Адже краще потратитись на консультацію спеціаліста, ніж потім витрачати кошти на виправлення власних помилок.

  1. ЗВАЖТЕ ВИТРАТИ ЧАСУ ТА ВИТРАТИ КОШТІВ

В наш час чи не найбільшою цінністю є час. Приймаючи будь які рішення або намагаючись вирішити будь-яке життєве питання, людина задається дилемою «час чи гроші». Реєстрація бізнесу – не виняток. Зважте добре усі витрати по реєстрації. Якщо у Вас багато вільного часу, Ви впевнено можете спробувати самостійно зареєструвати бізнес. Нехай не з першого разу все вдасться, але в будь-якому випадку це теж досвід. З іншого боку, зважте, чи вартують часові витрати на реєстрацію та на з’ясування організаційних і юридичних питань, тих зекономлених коштів. Можливо цей час ВИ б могли використати більш ефективно. Неможливо все робити самостійно. У кожного свої таланти. Є звичайно виняткові люди (такі як Мікельанджело, Р.Бекон, М.Ломоносов). Однак таких мало. Тому, якщо Ви розумієте, що самостіна реєстрація підприємця займе у Вас надто багато часу та енергії, краще доручити це завдання професійним юристам чи адвокатам.

В будь-якому випадку, вибір за Вами.

Нагадаємо, що наше Адвокатське бюро  спеціалізується на реєстрації бізнесу. Тому, якщо у Вас виникнуть питання з питань реєстрації приватного підприємця чи юридичної особи – з радістю Вам допоможемо.

Бажаємо Вам вдалого ведення бізнесу і успіхів у Ваших починаннях.

Close Menu