ЮРИДИЧНІ ПОСЛУГИ ЛЬВІВ – АДВОКАТСЬКЕ БЮРО АНДРІЯ ВОЛИНЦЯ. Консультація адвоката для бізнесу

ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧА ПРИ КУПІВЛІ ТОВАРУ ЧЕРЕЗ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН

ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧА ПРИ КУПІВЛІ ТОВАРУ ЧЕРЕЗ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН

Інтернет-магазини стають все більш популярними.  Адже сьогодні кожен хоч раз купував товар через інтернет-магазин. Однак товари є часто неякісні та виходять з ладу, або ж мають явні недоліки при отриманні.

Послугами інтернет-магазинів користуються як прості пересічні громадяни так і бізнесмени.Адвокатське бюро Андрія Волинця спробує дати кілька корисних порад для одних та для других споживачів. Тому ця стаття, без сумніву, буде корисна для кожного з Вас.  Про те як захистити свої права споживача,  дізнавайтесь з цієї публікації…

Отож, Ви плануєте придбати певний товар через інтернет-магазин.

На що в першу чергу потрібно звернути увагу

ПОРАДА №1

КУПУЙТЕ ТОВАРИ У ПЕРЕВІРЕНИХ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНАХ

Електронна комерція невпинно розвивається. Ледь не щодня в інтернеті з’являються нові інтернет-магазини. Створення окремого інтернет-магазину – нескладна річ при сучасних технологіях і доступна майже кожному користувачу інтернету.

Однак, як розрізнити справжній інтернет-магазин від «фейкового»? Адже деколи навіть найменування цих магазинів можуть бути схожими чи тотожними.

 Якщо Ви досвідчений користувач інтернету, то зможете без проблем визначити популярні інтернет-магазини. В цьому Вам допоможуть спеціалізовані сайти з пошуку товарів у інтернет-магазинах (hotline.ua, ek.ua, price.ua, m.ua та інші). Переважно ці сервіси одразу пропонують рейтингову систему оцінювання того чи іншого інтернет-магазину.

З’являючись на ринку, новий інтернет-магазин намагається заманити клієнта низькими цінами. Однак, не завжди треба вестись на «дешеву» ціну. Уважно перечитайте умови доставки на цьому інтернет-магазину, умови оплати, умови повернення товару. Уся ця інформація повинна бути на сайті. Деколи дешева ціна може обернутись для Вас неприємностями при доставці чи оплаті товару, або затримки у доставці. Перевірені інтернет-магазини як правило мають розгалужену мережу відділень, а тому у Вас є можливість купити товар на місці або в одному з звичайних магазинів цієї компанії.

ПОРАДА №2

ЗЯСУЙТЕ ТОЧНЕ НАЙМЕНУВАННЯ ПРОДАВЦЯ ТА ІНШІ ВАЖЛИВІ УМОВИ ДОГОВОРУ

Дуже важливий момент для того, аби в майбутньому могти скористатись своїми правами споживача. Більшість клієнтів не звертають на це увагу. Назва інтернет-магазин «Ріпка», чи інтернет-магазин «Андрій» не завжди означає, що так само називається компанія-продавець товару. Майже усі інтернет-магазини працюють під певними брендами, комерційними найменуваннями.

Наприклад, під видом Інтернет-магазину «ДЕШЕВО», може здійснювати діяльність фізична особа-підприємець Іванов чи якесь «ТзОВ «ХХХ». У випадку виникнення в майбутньому спору, Вам буде важко ідентифікувати продавця. Тому робіть це ще перед покупкою. Уважно перевіряйте інформацію на сайті. А отримавши товар, перечитайте гарантійний талон і знайдіть реквізити продавця. Якщо їх немає, то перед оплатою чи одержання товарів вимагайте від консультанта чи представника інтернет-магазину надати Вам відповідну інформацію. Це Ваше право, яке передбачено Законом України «Про захист прав споживачів». Зокрема, відповідно до ст. 13 Закону, «Перед укладенням договорів на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про:

1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

2) основні характеристики продукції;

3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

4) гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції;

5) інші умови поставки або виконання договору;

6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;

7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

8) період прийняття пропозицій;

9) порядок розірвання договору.

У разі ненадання такої інформації суб’єкт господарювання несе відповідальність згідно із ст..15 і ст..23 Закону.

 

ПОРАДА №3

УНИКАЙТЕ УМОВ ПРО ПОПЕРЕДНЮ ОПЛАТУ ТОВАРУ

При попередній оплаті товару, продавець опиняється у виграшній ситуації по відношенню до Вас, оскільки він отримав вже свій заробіток, не передавши при цьому товар. При попередній оплаті товару дуже важко на відстані змусити продавця вчасно та добросовісно виконувати свої зобов’язання. При цьому товар може дійти до Вас із значним запізненням. А якщо Ви стали жертвою шахраїв з «фейкового» інтернет-магазину, то можете забути за сплачені кошти і за товар.

Юристи попереджають: деколи вигідніше заплатити дещо більшу ціну, однак мати гарантію того, що товар прийде до Вас саме у такому вигляді і в такій комплектації як Ви замовляли.

 

ПОРАДА №4

ОГЛЯДАЙТЕ ТА ПЕРЕВІРЯЙТЕ РОБОТУ ТОВАРУ В ПРИСУТНОСТІ КУРЄРА ЧИ ПРЕДСТАВНИКА ПОШТИ

Це обов’язкова вимога, яку кожен споживач має виконати, якщо хоче в майбутньому оскаржувати дії продавця товару. Без додержання цієї умови, будь-якийпродавець зможе зіслатись на те, що товар був належної якості, а пошкодження чи недоліки товару мали місце у зв’язку із Вашою неправильною експлуатацією цього товару.

У випадку виявлення при огляді недоліків – обов’язково зверніть на це увагу і зафіксуйте при можливості на відео.

Вимагайте заміни товару одразу на місці одержання. Про це доцільно скласти акт. У випадку, якщо Ви не оплатили товар, Ви маєте повне право відмовитись від нього без пояснення причин.

 Якщо ж було проведено попередню оплату товару, то краще скласти акт про наявність недоліків (за підписом кур’єра чи представника служби доставки (поштового відділення), зв’язатись із колл-центром інтернет-магазину та проінформувати його про такі недоліки.

Пам’ятайте, Ви як споживач маєте право ще до експлуатації товару вимагати від продавця: обміну товару, повернення коштів і розірвання договору без будь-яких пояснень. Це навіть при тому, коли буде доведено, що товар є належної якості.

 Найчастіше такі випадки можливі, коли купуючи товар в інтернеті, Ви бачили його в одному кольорі і відтінку, а отримавши його пересвідчились, що це товар дещо іншого кольору чи відтінку.

 

 

ПОРАДА №5

У ВИПАДКУ НЕДОЛІКІВ ТОВАРУ – ІНІЦІЮЙТЕ ПИСЬМОВУ ПЕРЕПИСКУ

У випадку, якщо Вам надіслали неякісний товар, або ж Ви хочете скористатись своїм правом на обмін товару на інший аналогічний, чи товар не підйшов Вам за кольором, розміром і іншими параметрами, рекомендуємо завжди будь-які дії фіксувати письмово.

Це може бути електронна переписка через інформаційні (контактні) центри інтернет-магазину, а також через направлення письмових звернень поштою.

Коли вартість покупки є досить значною, рекомендуємо використовувати одразу дві форми переписки (письмову і електронну). Крім цього, при спілкуванні з представниками інтернет-магазину по телефону, Ви маєте право записати цей дзвінок, щоб в майбутньому використати його як доказ при судовому оскарженні.

При письмовій формі переписки, продавець розумітиме, що факт претензії споживача і його законних вимог є від фіксований документально, і тому буде більш поступливий у вирішенні конфліктної ситуації, не бажаючи наразитись на юридичну відповідальність. Використовуйте у переписці частіше посилання на Закон України «Про захист прав споживачів».

Найкраще звернутись до досвідченого юриста у сфері захисту прав споживачів. Якщо такого немає, попросіть будь-якого знайомого юриста допомогти Вам юридично грамотно скласти текст претензії чи вимоги до продавця

 

 

ПОРАДА №6

ЗБЕРІГАЙТЕ ДОКАЗИ ВИНИ ПРОДАВЦЯ

Пам’ятайте, будь-які дрібниці мають значення. Залишайте собі копії Ваших письмових та електронних звернень, а також докази їх поштової відправки.

Зберігайте чеки, які підтверджують Ваші додаткові витрати (наприклад на відправку товару продавцю для проведення діагностики чи експертизи недоліків товару).

Зберігайте також записи телефонних розмов із сервісним центром. Не зайвим буде наголосити про це працівникам сервісного центру, що усі їхні розмови є записані і можуть бути використані у суді.

При відправці неякісного товару на гарантійний ремонт – зробіть копії оригіналів документів, які Ви відправляєте разом з товаром (наприклад товарний чек про купівлю товару, гарантійний талон, квитанції, інструкції тощо). Слідуйте приказці «Готуйся до гіршого – сподівайся на краще».

 

 

ПОРАДА №7

У ВИПАДКУ ГАРАНТІЙНОГО РЕМОНТУ – ВИМАГАЙТЕ В ПРОДАВЦЯ НАДАННЯ АНАЛОГІЧНОГО ТОВАРУ НА ЧАС ПРОВЕДЕННЯ РЕМОНТУ

Одне з важливих прав споживача є право використання аналогічного товару на період проведення гарантійного ремонту.

Зокрема, відповідно до ч.9 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів», «На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов’язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України».

Тут важливими є 3 моменти:

  • Обов’язковою умовою надання такого товару у тимчасове користування є ПИСЬМОВА ВИМОГА СПОЖИВАЧА. Обовязково напишіть про це у своїй заяві чи претензії
  • Цей аналогічний товар повинен бути доставлений споживачу БЕЗКОШТОВНО за рахунок обмінного фонду, який продавець зобов’язаний мати згідно із вимогами цього Закону
  • Таке право стосується лише певної категорії непродовольчих товарів, перелік яких визначений Переліком товарів, з яких утворюється обмінний фонд, що є затверджений Постановою Кабінету міністрів України №172 від 19.03.1994р. Зокрема, до цього переліку входить майже уся побутова техніка та комп’ютерна техніка. Детальніше з переліком можете ознайомитись за посиланням:

Таким чином, отримавши товар з обмінного фонду, Ви не будете відчувати дискомфорт від вилучення потрібної Вам у щоденному побуті речі чи техніки, а продавця це стимулюватиме своєчасно провести гарантійний ремонт, і повернути Вам Ваш відремонтований товар.

Звертаємо увагу, що якщо продавець не зможе відремонтувати товар, Ви вправі вимагати розірвання договору та повернення коштів за ціною, що була сплачена Вами при покупці товару, або якщо ціна на цей товар виросла – то за ціною на момент розірвання договору.

Крім цього, для того, щоб правильно та ефективно захистити свої права радимо Вам звернутись по допомогу юриста чи адвоката у цій сфері. Тоді Ви будете мати більше гарантій того, що Ваші вимоги будуть враховані продавцем.

Адже коли до справи береться юрист – продавець це одразу бачить і відчуває. І тому, буде більш поступливий у питаннях заміни товару чи проведення гарантійного ремонту.

Бажаємо вдалих покупок і щоб Ваші права ніколи не порушували.

 

Close Menu